Powered By Blogger

2024/08/30

____________<<<<<< RGGUS REFLECTION >>>>>>___________

listig som en räv i folk vimmel 

 Images is subject to copyright/Malmö/Sweden/Street Scen ©Photo:Robert Rggus G

Är du bra på att mingla? Faller det dig naturligt att inleda samtal med människor du inte känner? Grattis! Det kan vara min sämsta gren, i konkurrens med stavhopp och truppgymnastik. Jag har under de gångna veckorna haft tillfälle att öva. Men hur skulle jag börja när jag gick runt med kameran. På vissa människor såg det ut som att de bara stod och väntade på att bli tilltalade och fotade, och på en del "kom inte närmare med kameran", men hur skulle jag börja? Boxa lite lätt någon i magen. Kommentera senaste avsnittet av "Bäst i test" eller "Solsidan". vad är det för fel på mig? Jag låtsades få ett viktigt  sms och moonwalkade diskret från platsen. Mobilen är en räddare i nöden, man kan gå runt med mobilen och t bilder, folk bryr sig inte. Att vara listig som en räv i folk vimmel, "de undviker folk vimmel".

Tror du att jag blivit bättre? Det har jag.! När jag minglar med ett sällskap suger jag mig fast som en fästing i en armhåla, men jag undviker armhålor, jag kan tänka mig  att det där med mingelkompetens nog är överskattat, och att jag begåvats med något annat. Skall bara lista ut vilket det är ///// Robert Rggus G 

 Images is subject to copyright/Malmö/Sweden/Street Scen ©Photo:Robert G

Inga kommentarer: