Powered By Blogger

2024/06/26

____________<<<<<< RGGUS REFLECTION >>>>>>___________

 transport upp och ner


Vår värld är fylld av hemligheter, får man reda på en hemlighet så vill man ju gärna veta vad som döljer sig bakom den, eller under den. Välkomna till den här berättelsen som handlar om en hemlighet som låt oss säga, utspelar sig långt under fötterna, men det är en sann historia. En dag för ca 10 år sedan när jag åkte hiss på en gata i ett hus i min närmiljö. Ända sedan barnsben har jag alltid varit nyfiken på konstigheter och velat ta reda på mer om saker och ting. Detta har alltid följt mig, min resa genom åren. Nästan som galenskap, eller så är jag galen än idag. Galen i att få veta mer. För nyfikenheten kan skrämma en om man inte är beredd på svaret. Men för mej var det tvärtom, var alltid förberedd på det overkliga, och ett svar som var utanför min egen förståelse eller intelligens. Det har blivit ett mantra som jag levt efter. Ständigt sökande efter något nytt att upptäcka. När jag steg in i hissen och den var på väg upp började nödsignalen ringa hissen fortsatte att gå upp. När jag var uppe på min vånings plan, gick jag ur hissen, jag svarade inte , vem det nu var som ringde.......................

 Institute of Images is subject to copyright/Malmö/Sweden/Street Scen ©Photo:Robert G

Inga kommentarer: