Powered By Blogger

2024/06/25

____________<<<<<< RGGUS REFLECTION >>>>>>___________

 platsen som förändrat mig


Det är i slutet av Maj i Malmö. Jag känner stadens gator, dess torg, och detta område, dess avfarter och ingångar. Temperaturen dagar som dessa varierar mellan låg vår temperatur och högre, som varvas med regn och kall vind, man känner at  det är vår i luften. En vanlig urban vardag ute på gatorna. Varför jag skriver detta beror på att det är en plats som jag vuxet upp med och på, sedan barnsben. Vad är det för område jag skriver om, jo, Malmö Museum område. Malmö Museum området består sig, men tiden står stilla här. Och det byggs arkitektonisk förnyelse runt om. Platsen som förändrat mig  ///// Robert

 Images is subject to copyright/Malmö/Sweden/Street Scen ©Photo:Robert G

Inga kommentarer: